Diversificarea – perioada în care vă puteți învăța copilul să iubească hrana sănătoasă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Perioada de diversificare este un moment-cheie când părinții pot modela preferințele alimentare ale bebelușului. Până nu demult, specialiștii încurajau părinții să introducă prima dată legumele înaintea fructelor și cerealelor, pentru că se considera că dacă bebelușul va mânca prima dată fructe, se va concentra doar pe gustul dulce al fructelor și va refuza legumele și celelalte alimente. În realitate însă, cea mai bună modalitate prin care puteți forma preferințele alimentare ale bebelușului este prin expunerea sa la o varietate cât mai mare de arome și texturi.

Modelarea gusturilor alimentare ale bebelușului

Primele 1000 de zile din viața bebelușului formează un soi de amprentă a gusturilor sale, amprentă care descrie dezvoltarea preferințelor bebelușului în urma expunerii la alimente și arome variate. De asemenea, ceea ce mănâncă mămica în timpul sarcinii și alăptării va influența preferințele gustative ale copilului, motiv pentru care viitoarele mămici și cele care alăptează sunt încurajate să se bucure de o diversitate cât mai mare de gusturi și texturi.

Introducerea primelor alimente solide este o oportunitate esențială pentru a influența preferințele și obiceiurile alimentare ale bebelușului. Copilul va accepta mai ușor alimente noi de la aproximativ 6 luni până la vârsta de 12 luni decât mai târziu, iar ceea ce învață despre mâncare în etapa diversificării și apoi pe toată perioada copilăriei, va afecta comportamentul său alimentar, creșterea și greutatea ulterioară.

De asemenea, obiceiurile alimentare ale părinților, ale fraților și surorilor și ale tuturor celorlalți membri ai familiei vor avea un impact asupra preferințelor alimentare și asupra comportamentului alimentar al copilului, deoarece copiii sunt mai dispuși să încerce alimente noi dacă au văzut că cei din jurul lor au mâncat acele alimente. Dacă bebelușul vă vede că mâncați broccoli, morcovi și spanac și că vă place, va fi mai tentat să mănânce și el sau măcar le va accepta mai ușor. Într-un sondaj care a implicat 550 de părinți cu copii preșcolari, consumul de fructe și de legume al părinților i-a determinat pe copii să mănânce aceste alimente.

Introducerea primelor alimente solide

Părinții sunt încurajați ca în perioada de diversificare să expună bebelușul la o varietate cât mai amplă de alimente sănătoase din toate categoriile sănătoase, adică fructe, legume și leguminoase, frunzoase și verdeață, cereale integrale, anumite produse lactate, carne și pește. Doar printr-o astfel de expunere, puteți să dezvoltați preferința bebelușului pentru alimente sănătoase.

De exemplu, când bebelușul este pregătit să încerce hrana solidă – adesea, la vârsta de 6 luni – încercați să îi oferiți mai multe opțiuni alimentare din care să aleagă, adică o varietate de legume, de fructe, de fasole, de cereale integrale, de lactate neîndulcite, dar și pește cu un conținut scăzut de mercur, carne de pasăre și de curcan și unturi de nuci care se întind întotdeauna într-un strat subțire pe pâine pentru a preveni riscul de sufocare.

Continuați să introduceți alimente noi și să le reintroduceți pe cele care i-au plăcut. Oferiți bebelușului mai multe alimente sănătoase diferite pe parcursul zilei și încercați să asociați alimente noi cu alimente care deja se numără printre preferatele copilului.

În plus, puteți experimenta cu mai multe metode de gătit, dar rețineți că prepararea hranei bebelușului la aburi, prin fierbere la foc mic sau coacere la cuptor este cea mai indicată, spre deosebire de prepararea prin prăjire în ulei. Încercați o varietate de combinații de arome, puteți adăuga chiar și ierburi, condimente și ale mirodenii pentru a extinde gusturile bebelușului.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *