De cât timp avem nevoie cu adevărat pentru a dezvolta obiceiuri sănătoase de viață?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cei mai mulți dintre noi ne dorim să ne simțim mai bine, să arătăm mai bine, să slăbim câteva kilograme, să ne tonifiem, să avem o piele mai curată și mai suplă și un păr puternic și strălucitor, dar împlinirea tuturor acestor obiective depinde de dezvoltarea unor obiceiuri sănătoase de viață. Asta înseamnă că este necesar ca odată și odată să adoptăm un regim alimentar echilibrat, să începem să gătim mai des, să învățăm să citim etichetele alimentelor, să nu mai amânăm înscrierea la o sală de fitness, să consumăm mai multă apă și să respectăm un program corespunzător de odihnă.

Toate aceste reguli ale unui stil de viață sănătos nu sunt nici măcar reguli, ci sunt instrumente pe care le avem cu toții la dispoziție și pe care le putem folosi pentru a ne îmbunătăți aspectul fizic, starea psihică și cea emoțională. Cu alte cuvinte, trebuie să preluăm controlul asupra vieții noastre într-un mod cât mai pozitiv. Dacă toate cele enumerate în rândurile de mai sus sună ca o corvoadă, cu siguranță nu aveți atitudinea corectă și de durată pentru a vă schimba stilul de viață. În schimb, dacă de abia așteptați să folosiți cât mai multe din aceste instrumente și să vedeți ce rezultate veți obține, sunteți pe calea cea bună. Până la urmă, propria noastră atitudine determină rezultatele pe care le vom obține și care ne va ajuta să mergem mai departe în ciuda obstacolelor care se vor ivi.

Deci, cât timp durează pentru a dezvolta obiceiuri sănătoase de viață?

Contrar credinței populare cum că în 21 de zile vom reuși să dezvoltăm un nou obicei, timpul necesar pentru ca un anumit comportament să devină obișnuit poate varia foarte mult de la doar 18 zile la 254 de zile, dar media este undeva la 66 de zile. Deși acest lucru poate suna descurajant, este vorba de aproximativ 2 luni, ceea ce nu e chiar atât de mult. În două luni vă puteți îndrăgosti de sport, vă puteți lăsa de fumat, vă puteți acomoda cu un regim alimentar sănătos și câte alte lucruri mai puteți face pentru propria stare de sănătate și de bine.

Totuși, este bine să știm că perioadele stresante ne pot sabota cel mai mult, așa că trebuie să fim cât mai fermi pe poziție. Mai mult ca oricând, în perioadele de stres trebuie să dăm dovadă de cât mai multă convingere și fermitate, să ne trezim eventual mai devreme cu 20 de minute pentru a fi siguri că nu omitem micul dejun, să punem echipamentul sportiv lângă ușă pentru a nu fi tentați să tragem chiulul de la sală sau chiar să optăm pentru suplimente alimentare dintr-un megastore farmaceutic care pot calma stările de stres și de nervozitate.  

Ce ne poate ajuta atunci când dorim să ne dezvoltăm obiceiuri sănătoase?

Atunci când încercăm să ne dezvoltăm obiceiuri sănătoase, indiferent că este vorba de un regim riguros de îngrijire a tenului, de renunțarea la tutun sau alcool sau de consumul micului dejun în fiecare dimineață, este important să fim cât mai motivați și cât mai sociali. Orice obiectiv poate fi o provocare și uneori nu putem face față situației de unii singuri.

Este absolut firesc să avem nevoie de sprijinul cuiva și chiar să ne bazăm pe partenerul de viață, pe prieteni, pe surori și frați sau pe părinții noștri, care sunt cei mai în măsură să ne mențină responsabili și motivați. De exemplu, foarte multe statistici au demonstrat că șansele de a urma un program de exerciții fizice și de a ne atinge obiectivele de slăbire sunt semnificativ mai bune atunci când avem un sistem de sprijin.

Indiferent dacă vă înscrieți la o sală de fitness, într-un grup de antrenament pe rețelele sociale sau pur și simplu vă întâlniți cu câțiva amici și alergați împreună, este minunat să avem o rețea de prieteni la care să apelăm atunci când suntem încolțiți de lipsa de motivație.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *